شرکت در یک نگاه

– یکی از فعالترین و بزرگترین مجموعه ها در زمینه تعمیرات انواع واگن باری(مسقف-لبه بلند روسی-لبه بلند رومانی-لبه کوتاه-شن کش) بوده و در مجاورت ایستگاه راه آهن سیستان، در شرق استان اصفهان و در موقعیت کیلومتر ۳۵ جاده اصفهان نائین قرار گرفته است.

– مجتمع صنایع ریلی آریا بر اساس چهار فاز شکل گرفته که این طراحی متعلق به طرح اولیه آن بوده، شامل احداث کارگاه تعمیرات واگن در فاز نخست، احداث کارگاه تعمیرات لکوموتیو در فاز دوم، احداث بارانداز ترکیبی ریلی و جاده ای و انبارهای عمومی فاز سوم و احداث کارگاه های تولید قطعات واگن ،لکوموتیو و ادوات ریلی فاز چهارم است که فاز اول آن یا همان طرح کارگاه تعمیرات واگن، اولین کارگاه تعمیرات خصوصی واگن کشور به حساب آمده که از نیمه دوم سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرده و در حال بهره برداری می باشد.

– این مجموعه با برخورداری از کلیه امکانات، از سمت شمال به جاده ترانزیت اصفهان یزد بندر عباس و از جنوب به خط اصلی راه آهن یزد متصل است و دارای 13کیلومتر خطوط ریلی می باشد.

شرکت بهتاش سپاهان آریا دارای گرید B  تعمیرات واگن های باری از  راه آهن جمهوری اسلامی ایران و  رتبه اول تعمیرات واگن های باری برای پنج سال متوالی از سال ۱۳۹۵ الی ۱۳۹۹می باشد.

کارگاه تعمیراتی: از چندین بخش اصلی تشکیل شده در سال 1390 با ظرفیت 1500 دستگاه واگن تعمیر اساسی و 500 دستگاه واگن بازسازی کف و بدنه در یک شیفت کاری و با بکارگیری 100 نفر نیروی متخصص شروع بکار نمود و هم اکنون 25 درصد کل تعمیرات اساسی و 50 درصد باز سازی سالیانه واگنهای باری کشور را در اختیار دارد.این فاز شامل 3 سالن تعمیر واگن به مساحت 10000 متر مربع می باشد.

– کارگاه رنگ و سندبلاست با برخورداری از دو سالن و مساحتی برابر با 1.200 متر مربع وظایف تخصصی را در این زمینه انجام می دهد.

– انبار روباز با مساحت 30.000 متر مربع بوده که جهت نگهداری قطعات و تجهیزات مورد بهره برداری قرار می گیرد.

-سالن های تعمیرات مجهز به 10 ست جک بالابر می باشد و برای جابجایی واگن ها بر روی ریل ها نیز از یک دستگاه تراکموبیل استفاده می شود.

– تعمیرات اساسی و بازسازی انواع واگن، اصلاح سیستم ترمز، تعویض قلاب زنجیری به اتوماتیک و همچنین در سال های گذشته با در اختیار داشتن نیروهایی متخصص طرح هایی همچون تبدیل واگن های مسطح به لبه کوتاه، اصلاح سیستم دریچه های واگن های حمل بالاست از توانمندی های  مجموعه می باشد.

کارگاه  تعمیرات چرخ و محور: که در سال 1398 به بهره برداری رسید، با  در اختیار داشتن نیروهایی متخصص و آموزش دیده و تجهیزات زیر ،توانایی بازسازی و تعمیر انواع چرخ و محور واگن و لوکوموتیو را دارد.

– دستگاه تراش CNC با قابلیت تراش انواع چرخ و محور واگن و لکوموتیو و با ظرفیت تراش روزانه 30 ست چرخ و محور

– دستگاه جوشکاری زیر پودری با قابلیت جوشکاری روزانه 10 ست چرخ و محور با سیستم کنترلی PLC

– دو دستگاه شستشوی ادوات سر محور با ظرفیت شستشوی 50 ست در روز

– دستگاه پولی کش جهت دمونتاژ جعبه یاتاقان

– واحد تعمیرات و سرویس جعبه یاتاقان به ظرفیت روزانه 50 ست چرخ و محور

– تراش پروفیل چرخ

– تعمیرات اساسی سرمحور و جعبه یاتاقان                              

– تست غیر مخرب محور

– جوشکاری ترمیمی پروفیل چرخ منوبلوک

کارگاه  تعمیرات سوپاپ واگن های باری:

کارگاه بازسازی و تعمیرات سوپاپ واگنهای باری شرکت بهتاش سپاهان آریا اولین و مجهز ترین کارگاه تعمیر سوپاپ در استان اصفهان میباشد

این شرکت در راستای پیشبرد اهداف و برنامه های بلند مدت خود و همت پرسنل و درایت مدیران پرتوان خود موفق به اخذ مجوز تعمیرات سوپاپ از راه آهن جمهوری اسلامی ایران گردید.

شرکت بهتاش سپاهان آریا با همت مدیران و پرسنل توانمند دارای مجوز های تعمیرات زیر مجموعه های واگن به شرح زیر است:

1-مجوز تعمیرات اساسی واگن های باری

2- مجوز تعمیرات اساسی چرخ و محور

3- مجوز تعمیرات سوپاپ سه قلو روسی

4-مجوز تعمیرات سوپاپ کِنوری

5-مجوز بازسازی کَلِگی قلاب

6-مجوز تعمیرات اساسی خودکار ترمز و شیر کَلِگی واگن

راهبری ها و پروژه های  در حال انجام توسط شرکت بهتاش سپاهان آریا

1-انجام امور بهره برداری، تعمیرات و نگهداری ایستگاه راه آهن اختصاصی مجتمع سنگ آهن سنگان از مهر ماه 1398

شامل راهبری و انجام عملیات مانور و آرایش قطارها به منظور بارگیری،تخلیه و حمل سالیانه دو ونیم میلیون تن سنگ آهن،کنستانتره و…و همچنین نگهداری و تعمیرات خطوط ریلی،علایم و ارتباطات الکتریکی و مکانیکی  از مهر ماه سال 1398  لغایت سال 1402در قالب قرارداد با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران

ایستگاه اختصاصی راه آهن مجتمع سنگ آهن سنگان  در محدوده اداره کل راه آهن شرق و درود فاصله 24کیلومتری ایستگاه راه آهن خواف 146کیلومتری ایستگاه راه آهن تربیت حیدریه در منطقه معادن سنگ آهن شهرستان احداث گردیده است.

2- انجام عملیات تهیه و تامین و تعمیر و بازسازی چرخ های جرثقیل سقفی شرکت فولاد مبارکه از آبان ماه 1399

مشارکت در امور فنی تعمیرات وجوش زیر پودری وتراش کلیه چرخ چرثقیلهای مجتمع فولاد مبارکه بعنوان شریک تجاری بزرگترین مجتمع فولاد خاورمیانه از سال ۱۳۹۹ به مدت پنچ سال

3-انجام عملیات حمل مواد اولیه، نگهداری و تعمیرات، بازسازی و نوسازی خطوط ریلی و ابنیه راه آهن داخل شرکت فولاد مبارکه اصفهان از بهمن ماه 1399

بخش اول شامل:

عملیات بارگیری،تخلیه و حمل بار شامل سنگ آهن.کنستانتره..تختال.ورق فولادی و… به میزان ده میلیون تن در سال از ایستگاه حسن آباد

بخش دوم شامل:

 عملیات نگهداری و تعمیرات  بیش از 70کیلومتر از خطوط ریلی شرکت فولاد مبارکه و ایستگاه حسن آباد.